Marta Reichelová

SOPRÁN

„(…) Marta Reichelová zpívala Lišku nádherně lyrickým koloraturním sopránem a s fascinujícím jevištním ztvárněním (…)”

Opernwelt / Dietmar Polaczek

 

„(...) Navíc jsme mohli obdivovat Martu Reichelovou a její úžasný talent pro kalhotkovou roli Jana... Marta byla roztomilá jako panenka, v jejím hlase však nechyběl vzrušený elán (...)“

Schmopera / Jenna Douglas

 

 „(...) A byl to právě Jano v podání Marty Reichelové, kdo nade všemi vyčníval. Její pasáček, kterého Jenůfa učila číst, zářivým sopránem a poutavým pojetím role dokazoval, že si užívala významnou chvíli svého života (...)“

Bachtrack / Mark Pullinger

 

 

Absolventka Janáčkovy konzervatoře v Ostravě a Janáčkovy akademie múzických umění v Brně patří mezi nadané pěvkyně mladé generace. Je stálým hostem Janáčkovy opery Národního divadla Brno, spolupracuje s Národním divadlem v Praze, s Národním divadlem Moravskoslezským v Ostravě a dalšími. Mimo jiné vystupuje při významných kulturních příležitostech, jako například na zahajovacím koncertě 122. sezóny České filharmonie (2017), kde v jejím podání zaznělo sopránové sólo v Mahlerově 4. symfonii pod vedením dirigenta Jakuba Hrůši, či na Slavnostním koncertě ke 100. výročí vzniku ČSR (2018), kde premiérovala dílo skladatele Michaela Nejtka Die Schattenjahre: Tři paralelní písně pro soprán a orchestr.

Odborné i laické publikum nadchla ztvárněním Janáčkovy lišky Bystroušky, kterou se úspěšně uvedla na čtvrtém ročníku festivalu Janáček Brno a následně v Janáčkově opeře Národního divadla Brno (2016). Pod taktovkou dirigenta Jiřího Bělohlávka zaujala českou i zahraniční kritiku svým pojetím role Jana v koncertním provedení opery Její pastorkyňa v pražském Rudolfinu a v Royal Festival Hall (SouthBank Centre) v Londýně, v přímém přenosu rádia BBC (2016).

Věnuje se také interpretaci děl soudobých autorů. Za postavu Maid v opeře Powder her face Thomase Adése byla za rok 2016 oceněna širší nominací na cenu Thálie a stejnou nominaci získala i v následujícím roce za První soprán v ansámblové opeře skladatele Michaela Nejtka a režiséra Jiřího Adámka Pravidla slušného chování v moderní společnosti. 

 

celý životopis >